برندینگ تاریخ ثبت : 1399/02/22_15:0

چند راهکار ساده برای معرفی برند


چند راهکار ساده برای معرفی برند 

دنیای امروز پر شده از کسب و کارهایی که هر روز سر بر می‌آورند و با برندها و اسامی مختلف سعی دارند سهمی از بازار را به خودشان اختصاص دهند. اما در این دنیای پر تلاتم و پر از رقابت چگونه نام خود را به نامی آشنا برای مردم تبدیل کنیم؟

برندینگ_کسب وکار

جونا برگر در این رابطه به شش اصل اشاره می‌کند که از آن‌ها با عنوان اصول سرایت نام می‌برد و بر این عقیده است که اگر برندی این اصول را رعایت کند می‌تواند به نامی آشنا و همیشگی در ذهن مردم تبدیل شود و همچنین با رعایت این اصول نام برند شما به صورت دهان به دهان بین تمام مردم پخش می‌شود. این اصول شش‌گانه عبارتند از:

ایجاد ارزش اجتماعی

موضوعاتی ارزش اجتماعی دارند که وقتی مردم درباره آن‌ها صحبت می‌کنند احساس مهم بودن به آن‌ها دست می‌دهد. به عنوان مثال فرض کنید که در جمعی نشسته‌اید و شخصی در آن جمع درباره فیلمی که به تازگی اکران شده است و شما هنوز آن را ندیده‌اید صحبت می‌کند. در اینجا با توجه به اینکه آن شخص درباره چیزی صحبت می‌کند که دیگران از آن خبر ندارند نوعی احساس اهمیت به آن دست می‌دهد که ارزش اجتماعی نام دارد. پس به جنبه‌هایی از محصولتان فکر کنید که می‌تواند ارزش اجتماعی ایجاد کند و آن‌ها را تقویت کنید

استفاده از یادآورها

برای اینکه در ذهن مردم جای بگیرید نیاز به یادآوری دارید. باید هر چند وقت یکبار( با توجه به نوع کسب و کارتان) یادآورهایی را تکرار کنید. این یادآوری‌های منظم کمک می‌کنند که برند شما در ذهن مردم جای بگیرد.

احساس

مطالبی که احساسات مردم را تحریک می‌کنند به راحتی در جامعه پخش می‌شوند، پس سعی کنید احساسات مردم را برانگیزید. توجه داشته باشید که احساس مثبت و منفی به یک اندازه می‌توانند در سرایت نام شما اثر داشته باشند. به عنوان مثال پرداختن به سرطان‌زا بودن قلیان یک احساس منفی در فرد ایجاد می‌کند اما چون به شدت هیجانات وی را تحریک می‌کند احتمال به اشتراک گذاری آن را افزاش می‌دهد.

نمایش

برند و ویژگی‌های خود را دائما نمایش دهید. بسیاری از افراد برای انجام کارها به سلایق و رفتارهای دیگران توجه می‌کنند. نکته جالب در این‌باره این است که استیو جابز جز اولین کسانی بود که به این بحث توجه کرد. وی سعی کرد لوگوی محصولات اپل را به جای آنکه به سمت کاربران محصولات قرار دهد به سمت اطرافیان آن‌ها قرار دهد. این موضوع باعث شد که تمایل به استفاده از محصولات اپل افزایش یابد.

ارزش کاربری

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث دهان به دهان شدن نام برند شما می‌شود کاربردی بودن محصول و خدمات شماست. مردم همه به دنبال اطلاعات و محصولاتی هستند که بتوانند نیازهایشان را برطرف کنند. سعی کنید جنبه کاربردی بودن محصولات یا خدماتتان را افزایش داده و روی آن‌ها تمرکز کنید.

داستان سازی

مردم به شنیدن و تعریف کردن داستان‌ها بسیار تمایل دارند. برای کسب و کار خود داستان‌هایی واقعی تهیه کنید که بتوانند در میان مردم دهان به دهان نقل شوند و شما را به همه معرفی کنند. به عنوان مثال داستانی در حوزه برندینگ درباره کوکاکولا وجود دارد که به این مسئله اشاره می‌کند که در زمان‌های گذشته لباس بابانوئل سبز بود. اما کوکاکولا در یک کمپین تبلیغاتی رنگ لوگوی خود را بر تن بابانوئل کرد و این حرکت زیبا باعث شد که این رنگ برای همیشه پایدار باقی بماند( برگرفته از کتاب حس برند نوشته مارتین لیندستروم).

با به کار گیری این اصول شش‌گانه و تقویت آن‌ها مطمئن باشید که با صرف کمترین هزینه می‌توانید نام کسب و کارتان را به گوش همه برسانید و ماندگار شوید.



کلمه کلیدی :

نام نویسنده :الگام

جهت ثبت انتقادات و پیشنهاد های خود اقدام کنید ؟
با مرکز پشتیبانی در خدمت شما هستیم

جهت پشتیبانی یا ثبت نظرات و پیشنهادات خود ابتدا ثبت نام کنید
شرکت فنی و مهندسی الگام

جهت گیری کلان راهبردی

چشم انداز

خلق بهترین تجربه‌کاربری و ارزش آفرینی در حوزه کسب و کار اینترنتی

ماموریت

ارائه خدمات مفید و پایدار آنلاین مبتنی بر توسعه سرویس‌های پرکاربرد

اهداف

  • شرکت فنی و مهندسی الگام

    ارائه خدمات با کیفیت، اثر بخش و محبوب

  • شرکت فنی و مهندسی الگام

    ایجاد سازمانی چابک و باهوش با فضایی دوستانه

  • شرکت فنی و مهندسی الگام

    ایجاد ارزش افزوده حداکثری

  • شرکت فنی و مهندسی الگام

    حضور فعال در عرصه بین‌المللی