شاتر دوربین مداربسته تاریخ ثبت : 1398/08/13_16:8

شاتر دوربین مداربسته


شاتر دوربین مداربسته

برای عکس و یا تصویری که توسط دوربین مداربسته گرفته می شود باید یک روندی طی شود که اصلی این کار توسط شاتر که در لنز دوربین مداربسته قرار دارد، انجام می شود. شاتر یک پرده ی متحرک است که در مقابل گیرنده تصویر قرار می گیرد که مانع رسیدن نور به آن میشود.
شاتر در هنگام تصویربرداری از جلو لنز کنار می رود. برای تصویربرداری توسط لنز باید برای شاتر یک فاصله ی زمانی را تعریف نمود که این زمان با نوع کیفیت دوربین مداربسته متفاوت است. بدین معنی که در دوربینهای تحت شبکه با کیفیت تصویر 1D یک فاصله ی زمانی مناسب تعریف شده و برای دوربینهای با وضوح تصویرپنجمگاپیکسلی یک فاصله زمانی دیگری که سرعت تصویربرداری را توسط لنز به زبان ساده بیان می کند.

در دوربین مداربسته های ویدئویی، شاتر در اکثر مواقع وجود خارجی ندارد، اما پردازشگر به صورت الکترونیکی کنترل میکند که حسگر برای چه مدت نور را ثبت کند. مثلاً در سیستم NTSC این زمان 1/60  ثانيه و در سیستم PAL 1/50 ثانيه نور را در هر فریم ثبت می کند. بعضی از دوربین های مداربسته امکان تغییر این مقدار را در اختیار کاربر می گذارند و جالب تر این که میتوانند هر فریم را به طور مثال ثانیه نور بدهند (که در یک سیستم ۳۰ فریمی، هر یک فریم به اندازه ای فریم نور می خورد) بعضی دوربین مداربسته پارافراتر گذاشته و مقادیر را به کاربر به صورت همان زاویه ای شاتر اعلام می کنند.

 به طور خلاصه، مدت زمانی که طول میکشد تا یک تصویر ثبت شود، به عنوان مثال : ثانیه. را سرعت شاتر می نامند. هرچه سرعت شاتر بیشتر باشد، تصویر ارسالی توسط دوربین مداربسته بهتر و دقیق تر میشود و حتی در تاریکترین زمان ممکن تصویری قابل تشخیص ارائه میدهد.
از دیگر مزیت های بالا بودن این سرعت بالا در تصویربرداری، تشخیص حرکت اجسام و دریافت تصویر استاندارد است. 

تاثیر سرعت شاتر بر تصویر

سرعت شاتر بر حسب کسری از ثانیه اندازه گیری می شود و این امکان را فراهم می سازد که نحوه ی ثابت حرکات نیز کنترل شود. اگر سرعت شاتر سریع تر از زمینه یا سوژه عکس باشد عکس شارپ و اجسام متحرک بی حرکت خواهد شد و اگر کندتر باشد اشیا مات و تار خواهند شد. برای مثال با سرعت شارتر بالا می توان صحنه مبارزه حیوانات را ثابت و تصویری شارپ ایجاد کرد

سرعت شاتر بالا و ثابت شدن تصویر

و بالعکس، باسرعت شاتر پایین، تصاویری تارومات ایجاد می شود. با این سرعت پایین، به عنوان نمونه، قطرات آب دیگر در یک رودخانه مشاهده نخواهد شد و آنچه که دیده می شود تنها سفیدی یکپارچه ای از مسیر عبور آب است و تصویری مات ایجاد می شود

 

شرکت مهندسی هوشمند سازان قرن سهند با برند الگام از شرکتهای پیشرو در ارائه راه حل های جامع و کاربردی فناوری اطلاعات و راه کارهای دسترسی آسان به سیستم های اطلاعاتی یکپارچه می باشد. الگام با تعریف نیازمندی های هر کدام از مشاغل ، شرکت ها و سازمان ها در زمینه نرم افزار ویپ ، نرم افزار باشگاهی  ، نرم افزار مدیریت باشگاه ، نرم افزار مدیریت پروژه  ، نرم افزار crm  ، نصب و راه اندازی ویپ  بهترین شرایط مربوطه را جهت تحقق به اهداف عالیه مهیا می سازد.



کلمه کلیدی :

شاتر دوربین مداربسته

نام نویسنده :شکیبا خلج/الگام

جهت ثبت انتقادات و پیشنهاد های خود اقدام کنید ؟
با مرکز پشتیبانی در خدمت شما هستیم

جهت پشتیبانی یا ثبت نظرات و پیشنهادات خود ابتدا ثبت نام کنید
شرکت فنی و مهندسی الگام

جهت گیری کلان راهبردی

چشم انداز

خلق بهترین تجربه‌کاربری و ارزش آفرینی در حوزه کسب و کار اینترنتی

ماموریت

ارائه خدمات مفید و پایدار آنلاین مبتنی بر توسعه سرویس‌های پرکاربرد

اهداف

  • شرکت فنی و مهندسی الگام

    ارائه خدمات با کیفیت، اثر بخش و محبوب

  • شرکت فنی و مهندسی الگام

    ایجاد سازمانی چابک و باهوش با فضایی دوستانه

  • شرکت فنی و مهندسی الگام

    ایجاد ارزش افزوده حداکثری

  • شرکت فنی و مهندسی الگام

    حضور فعال در عرصه بین‌المللی