صف تماس تاریخ ثبت : 1398/04/22_8:37

صف تماس و اجزای آن


صف تماس و اجزای آن
 

ACD مخفف کلمات تقسیم تماس اتوماتیک یا صف تماس است و راهی برای برقراری تماس های ورودی به یک PBX را فراهم می کند.
یک صف تماس یک حافظه از تماس هاست که نیاز است پاسخ داده شود. وقتی یک تماس به طور مستقیم به یک صف تماس منتقل می شود به صورت پیش فرض ابتدایی و انتهایی پاسخ داده می شوند به این معنی که کسی که زودتر تماس گرفته است زودتر پاسخ داده خواهد می شود.
صف تماس وقتی مفید است که شما تعداد تماس های ورودی بیشتری از اپراتورهای پاسخگویی داشته باشید.
تماس گیرنده به یک صف تماس وارد می شود و به صدای موزیک گوش می دهد تا کسی آماده پاسخگویی به او شود.
 ماژول صف تماس به شما اجازه میدهد که یک صف تماس ایجاد کنید و به سرعت تماس را به اولین پاسخگوی در دسترس منتقل کنید. همچنین ماژول تماس می تواند شماره تماس گیرنده در صف و زمان تقریبی رسیدن نوبت او را نیز اعلام کند.

 

هر صف تماس شامل اجزای زیر است:
 

  • Caller: تماس های ورودی که وارد صف می شوند.
  • Agents: اعضایی که به صف تماس پاسخ می دهند مانند کاربرانی که به عنوان منشی ثبت شده اند.
  1. Static: اعضای ثابت یک صف که همواره داخل هستند و نمی توانند خارج شوند.
  2. Dynamic: اعضایی که می توانند از صف خارج یا داخل شوند.
  • Ring Strategy: راهکار تقسیم تماس های آمده بین منشی ها برای پاسخ گویی به تماس گیرنده.
  • MoH: موزیک یا تبلیغی که برای تماس گیرنده پخش می شود، هنگامی که در صف انتظار هستند.
  • Announcements: موزیک که در هنگام ورود تماس گیرنده پخش می شود.
     

از جمله امکاناتی که در صف تماس وجود دارد امکان اعلام زمان انتظار و شماره تماس گیرنده در صف می باشد.
این قابلیت در تنظیمات صف تماس از بخش Caller Position Announcement وجود دارد. با تنظیمات موجود در این قسمت می توانید این امکانات را فراهم آورید.

 

صف تماس Queues

  • Frequency: مدت زمان فاصله بین هر اعلام بر حسب ثانیه
  • Announce Position: اعلام شماره تماس گیرنده در صف تماس برای مثال شما نفر اول در صف تماس می باشید
  • Announce Hold Time: اعلام زمان تقریبی برای برقراری تماس بر حسب دقیقه

به این ترتیب می توان زمان و شماره تماس گیرنده را بعد از پخش موزیک انتظار به اطلاع رساند. توجه داشته باشید که پخش زمان تقریبی برقراری تماس پس از یک دقیقه اعلام خواهد شد.


شرکت مهندسی هوشمند سازان قرن سهند با برند الگام از شرکتهای پیشرو در ارائه راه حل های جامع و کاربردی فناوری اطلاعات و راه کارهای دسترسی آسان به سیستم های اطلاعاتی یکپارچه می باشد. الگام با تعریف نیازمندی های هر کدام از مشاغل ، شرکت ها و سازمان ها در زمینه نرم افزار ویپ ، نرم افزار باشگاهی  ، نرم افزار مدیریت باشگاه ، نرم افزار مدیریت پروژه  ، نرم افزار crm  ، نصب و راه اندازی ویپ  بهترین شرایط مربوطه را جهت تحقق به اهداف عالیه مهیا می سازد.



کلمه کلیدی :

صف تماس

نام نویسنده :شکیبا خلج/الگام

جهت ثبت انتقادات و پیشنهاد های خود اقدام کنید ؟
با مرکز پشتیبانی در خدمت شما هستیم

جهت پشتیبانی یا ثبت نظرات و پیشنهادات خود ابتدا ثبت نام کنید
شرکت فنی و مهندسی الگام

جهت گیری کلان راهبردی

چشم انداز

خلق بهترین تجربه‌کاربری و ارزش آفرینی در حوزه کسب و کار اینترنتی

ماموریت

ارائه خدمات مفید و پایدار آنلاین مبتنی بر توسعه سرویس‌های پرکاربرد

اهداف

  • شرکت فنی و مهندسی الگام

    ارائه خدمات با کیفیت، اثر بخش و محبوب

  • شرکت فنی و مهندسی الگام

    ایجاد سازمانی چابک و باهوش با فضایی دوستانه

  • شرکت فنی و مهندسی الگام

    ایجاد ارزش افزوده حداکثری

  • شرکت فنی و مهندسی الگام

    حضور فعال در عرصه بین‌المللی