نرم افزار ویپ تاریخ ثبت : 1398/02/21_11:15

مدیریت جهانی


مدیریت جهانی :

در عصر ما جهانی شدن موجب بروز شکل تازه ای از روابط اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی شده و سازمانها را دستخوش تحولات عمیقی کرده است. مدیریت در عصر جهانی شدن باید پاسخگوی نیازهای جدیدی باشد که پیش از این به این شکل مطرح نبوده است.

نر م افزار ویپ

مدیریت سازمان باید از این پدیده نوظهور فرصت های تازه ای خلق کند و قبل از آنکه آن را تهدید به شمار آورد به ثمربخشی های آن بیندیشد و از آن بهره گیرد. مدیریت جهانی با تسلط به آگاهی سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فنی در معیاری جهانی درصدد بهینه سازی منافع سهامداران و مخاطبان خود در کنار منافع جهانی است.

وظیفه و نقش مدیران در عصر جهانی شدن بسیار خطیر و دشوار شده است. برای حل مسائل پیچیده ناشی از جهانیشدن مدیران باید به دانش روز مجهز و واجد توانمندی ها و ظرفیت های جدیدی شوند. سازمان ها باید به معماری مجدد ساختارها و فرآیند های خود بر اساس روابط جهانی اقدام کنند و طرحی تازه برای این دوران بیندیشند. مدیران سازمانها باید ضمن پاسخگویی به نیازهای محلی، منطقه ای و ملی به الزامات جهانی و بین المللی نیز پاسخ دهند. آنان باید در عرصه جهانی شدن «صرفا» تحت تاثیر نیروهای دیگر کشورها قرار نگیرند بلکه خود بتوانند بر دیگر کشورها اثر گذاری و این تعامل و تاثیر گذاری متقابل را جهت اهداف نهایی خود تنظیم نمایند.

نرم افزار ویپ

در مجمع جهانی اقتصاد 2013 در داووس سوئیس، بیش از یک‌هزار نفر از مدیران اجرایی شرکت‌ها، پنجاه نفر از سران کشورها، و سیصد وزیر کابینه برای بحث در مورد موضوعات متنوع از کسری‌ها گرفته تا رقابت‌پذیری و بیماری‌های کشنده، دور هم جمع شدند.

در پایان کنفرانس، یک ناظر از «اکونومیست» گفت که این کنفرانس یک مضمون عمده داشت: اهمیت پیشرفت مدیران جهانی- در شرکت‌ها، دولت‌های ملی و NGOها. «دو مورد از مهمترین واژه‌ها در قاموس کسب و کار امروز جهانی و رهبری هستند. قرار گرفتن این دو در کنار هم برای مردم بسیار خوشایند است.»

در واقع، رهبری جهانی هم موضوعی مهم است و هم موضوعی است که معلوات ما درباره آن بسیار کمتر از چیزی است که وانمود می‌کنیم. در حوزه مدیریت، بیش از هر موضوعی، در مورد رهبری مطلب نوشته شده‌است. کتاب‌ها و مقالات از نظریه‌های مختلف در مورد بهترین شیوه رهبری دفاع می‌کنند اما تجارب بی‌اساس رهبران شناخته‌شده تویه‌های شخصی و فهرست کارهای لازم‌الاجرا برای موفقیت را ارائه می‌دهند.

نرم افزار ویپ

ظاهراً، هدف این کارها کشف رموز رهبری خوب و انتقال آنها به دیگران است. اگرچه این کشف می‌تواند در یک کشور یا منطقه هم چالش‌برانگیز باشد و هم مشکل‌آفرین، اما تصور کنید که وقتی ما مرزهای منطقه‌ای و ملی را پشت سر گذاشتیم، این کشف تا چه اندازه می‌تواند پیچیده‌تر شود.

نقش این چالش مفهومی است. به عبارتی، رهبر خوب چیست؟ وارن بنیس، کارشناس رهبری آمریکایی، اظهار ی‌دارد که رهبری مانند زیبایی است؛ تعریف آن مشکل است اما وقتی افراد آن را دیدند، تشخیص می‌دهند. برعکس، لائو تزو، فیلسوف چینی، اظهار داشت که رهبری خوب اغلب هم هم بی سر و صدا است و هم نامشهود؛ رهبری خوب زمانی به سرانجام می‌رسد که پیروان به این نتیجه برسند که، در حقیقت، خودشان کار را تمام کرده‌اند. هیچکدام از این اظهارات نمی‌توانند صحیح باشند مگر اینکه ما تفاوت‌های فرهنگی در محیط کار را بپذیریم که به تعریف و شکل‌دهی ماهیت و کیفیت رهبری موفق کمک می‌کند.

خلاصه، واقعاً ما چه اندازه در مورد رهبری عملیاتی یا پیاده‌سازی شده در فرهنگ‌ها معلومات داریم؟ آیا ما می‌توانیم، برای مثال، فرض کنیم که رهبران موفق در یک کشور در کشور دیگر نیز به همان اندازه موفق می‌شوند؟ آیا رهبری وفق را می‌توان صادر یا وارد کرد؟ اگر چنین باشد، ویژگی‌های کلیدی این رهبری‌های جهانی چیست؟ اگر نه، محدودیت‌های بافتاری، نهادی یا موقعیتی احتمالی اثرگذار بر موفقیت یا شکست آنها کدامند؟ این یک مسئله تجربی است تا یک مسئله فلسفی.

از این رو، این سئوال مطرح می‌شود: تحقیقات سازمانی چه اطلاعاتی در مورد نحوه تغییرات نظام‌مند در بافت‌ها و فرهنگ‌های ملی، با توجه به ارتباطی که با سبک رهبری و ایجاد فرهنگ‌های کاری با عملکرد بالا، به ما می‌دهد؟ خلاصه، آیا فرهنگ تغییری در موفقیت رهبری ایجاد می‌کند؟

نرم افزار ویپ

شرکت مهندسی هوشمند سازان قرن سهند با برند الگام از شرکتهای پیشرو در ارائه راه حل های جامع و کاربردی فناوری اطلاعات و راه کارهای دسترسی آسان به سیستم های اطلاعاتی یکپارچه می باشد. الگام با تعریف نیازمندی های هر کدام از مشاغل ، شرکت ها و سازمان ها در زمینه نرم افزار ویپ ، نرم افزار باشگاهی  ، نرم افزار مدیریت باشگاه ، نرم افزار مدیریت پروژه  ، نرم افزار crm  ، نصب و راه اندازی ویپ  بهترین شرایط مربوطه را جهت تحقق به اهداف عالیه مهیا می سازد.

نرم افزار ویپ ، نرم افزار باشگاهی  ، نرم افزار مدیریت باشگاه ، نرم افزار مدیریت پروژه  ، نرم افزار crm  ، نصب و راه اندازی ویپ . شرکت الگام . crm  



کلمه کلیدی :

مدیریت جهانی

نام نویسنده :سپیده شاه مرادی. الگام

جهت ثبت انتقادات و پیشنهاد های خود اقدام کنید ؟
با مرکز پشتیبانی در خدمت شما هستیم

جهت پشتیبانی یا ثبت نظرات و پیشنهادات خود ابتدا ثبت نام کنید
شرکت فنی و مهندسی الگام

جهت گیری کلان راهبردی

چشم انداز

خلق بهترین تجربه‌کاربری و ارزش آفرینی در حوزه کسب و کار اینترنتی

ماموریت

ارائه خدمات مفید و پایدار آنلاین مبتنی بر توسعه سرویس‌های پرکاربرد

اهداف

  • شرکت فنی و مهندسی الگام

    ارائه خدمات با کیفیت، اثر بخش و محبوب

  • شرکت فنی و مهندسی الگام

    ایجاد سازمانی چابک و باهوش با فضایی دوستانه

  • شرکت فنی و مهندسی الگام

    ایجاد ارزش افزوده حداکثری

  • شرکت فنی و مهندسی الگام

    حضور فعال در عرصه بین‌المللی