مدیریت کلینیک را چگونه انجام دهیم؟ تاریخ ثبت : 1399/02/16_11:29

مدیریت کلینیک را چگونه انجام دهیم؟


مدیریت کلینیک را چگونه انجام دهیم؟

 دانش به تنهایی کافی نیست

اگر در رشته و زمینه کاری خود متخصص هستید، نباید تصور کنید همین برای شما کافی است و از ویژگی های ضروری صاحبان کسب وکار برخوردارید. وقتی در روز اول، کار خود را در مقام مدیریت کلینیک شروع می کنید، نباید انتظار داشته باشید بیماران فورا به سمت مطب یا کلینیک شما هجوم بیاورند، آن هم فقط به این دلیل که از دانش کافی برای کارتان برخوردارید. در گام نخست، به بازاریابی و مدیریت نیاز دارید تا چرخ های کسب و کار خود را روغن کاری و آماده کنید.

مدیریت مطب_مذیریت کلینک_الگام

چند پزشک می شناسید یا دیده اید که به دلیل عشقی که به پزشکی داشته اند، مطبی باز کرده و چند ماه یا چند سال بعد به دلیل استقبال اندک بیماران، مجبور شده اند آن را ببندند؟ ویزیت خوب به تنهایی کافی نیست؛ مردم باید در مورد تخصص شما بدانند تا سراغش بیایند. به علاوه باید کلینیک و مطبتان را به شیوه ای منظم و موثر اداره کنید. برای این کار به توصیه های کارشناسان مالیاتی و مالی نیاز دارید.

 افراد مناسب را در کلینیک استخدام کنید

اگر در رشته خود متخصص هستید ولی مثلا از دانش و تجربه کافی در بازاریابی برخوردار نیستید، باید افراد مناسبی را برای انجام امور مربوط به بازاریابی استخدام کنید. بازاریابی موجب می شود مردم برای مراجعه به شما تمایل پیدا کنند. بر خلاف تصور اغلب مدیران که استخدام را امری پیش پا افتاده می دانند، استخدام یکی از کارهایی است که مدیر بایستی بر روی آن حساسیت بسیار زیادی از خود نشان دهد، نیروی کار حرفه ای باعث پیشرفت کسب و کار و نیروی کار ضعیف و آماتور باعث شکست کسب و کار شما خواهد شد. در مورد اخراج هم همین طور است، فرمول اخراج این است که اگر شنبه به محل کار خود رفتید و پرسنل شما درخواست استعفا دادند، با دیدن کدام استعفا خوشحال می شوید؟ سریعا همان شخص را اخراج کنید.

ترفند بعدی این است که کاری کنید که مردم دوباره به مطب شما برگردند و آن را به دوستان خود نیز توصیه کنند. حتی اگر شما به عنوان مدیر کلینیک یا پزشک ارتباط عالی با بیماران داشته باشید ولی پرسنل شما نتواند آن چنان که باید با بیماران رفتار کنید، اولین مراجعه کننده به کلینیک شما آخرین مراجعه کننده خواهد بود. همه افراد در این روزها نیاز به آرامش و راحتی دارند و به شدت از استرس فراری هستند.

 

 ارتقا و جذب نیرو از درون سازمان همیشه خوب نیست

ارتقای کارکنان مشغول به کار در مطب و یا کلینیک موجب می شود بیشتر تلاش کنند و این روش به بعضی از کارکنان، انگیزه بیشتری برای کارکردن می دهد. در این شکی نیست. ولی هرگز نباید نیروی مورد نیاز خود را صرفا از درون سازمان جذب کنید، زیرا گاهی مجموعه مهارت های لازم در پایگاه کارکنان موجود، وجود ندارد.

در واقع با واگذار کردن مسئولیت های سنگین تری که از عهده این افراد خارج است، آنها را به درون آتش پرتاب کرده اید و آنها مجبورند با آزمون و خطا برای بقای خود تلاش کنند یا در میان شعله های آتش پایین بروند و در نهایت کار خود را رها کنند یا اینکه اخراج شوند.


 کسب و کار خوب یعنی هماهنگی و ثبات داشته باشید

هماهنگی، کلید اصلی داشتن مطب و یا کلینیک خوب است. حتی اگر هیچ یک از موارد دیگر را رعایت نمی کنید، حتما باید هماهنگی و ثبات داشته باشید. هماهنگی همان نکته ای است که فرنچایزها براساس آن کار می کنند. برای نمونه کلینیک کهنه کاری را در نظر بگیرید که وقتی برای انجام لیزر وارد آن می شوید، به خوبی می دانید قرار است چه چیزی دریافت کنید و چه نتیجه ای ببینید.

در مقابل، کلینیک تازه کاری را در نظر بگیرید که صاحبان آن تصور می کنند کلینیک آنها بسیار رؤیایی و فانتزی است و پزشکان نیز همیشه در نحوه ارائه خدمات تغییراتی می دهند و فکر می کنند با این کار کیفیت آنها هر روز بهتر می شود.

با ناهماهنگی و بی ثباتی نمی توانید مشتریان وفاداری داشته باشید که دوباره به شما مراجعه کنند؛ برای رسیدن به این هدف باید مطمئن و باثبات باشید.

باثبات بودن، حرفه ای گری، برنامه ریزی مناسب برای استراتژی ها و همکاری با کارشناسان و استفاده از نظرات آنها رمز داشتن مطب و یا کلینیک درجه یک و موفق است. نباید چرخ را از نو اختراع کنید و باخود بگویید کسب و کار من با دیگران متفاوت است و مجبور نیستم از این قوانین پیروی کنم. کارآیی چرخ پیش از این ثابت شده و متاسفانه باید بگویم کسب و کار شما تفاوت چندانی با کسب وکارهای دیگر ندارد

 استفاده از نرم افزار مدیریت کلینیک و درمانگاه

در ادامه بحث مربوط به نیروهای کاری و کارمندان کلینیک یا مطب خود به این نکته اشاره می کنیم که خیلی از کارها را می توان به کمک کامپیوتر و نرم افزار انجام داد. شرکت های خودروسازی خارجی را در نظر بگیرید، بیشتر قسمت های آنها توسط رباتها انجام می شود و در نتیجه، سرعت کار، دقت انجام کار و کیفیت محصول افزایش پیدا می کند و نکته جالبتر این که، ربات ها هرگز خسته یا خواب آلوده نمی شوند. البته بایستی رباتها به خوبی پشتیبانی شوند تا مشکلی در خط تولید پیش نیاید. در کلینیک و مطب هم می توانید از نرم افزارهای مخصوص مدیریت کلینیک و مطب بهره بگیرید تا هم هزینه های استخدام خود را کاهش دهید و هم این که کارها را با دقت و کیفیت بالا انجام دهید.

در نرم افزار مدیریت کلینیک و مطب شما می توانید

پرونده بیماران خود را ثبت کنید

تاریخچه مراجعه بیماران خود را داشته باشید

در هر لحظه می توانید میزان کارکرد کلینیک و مطب خود را ببینید

فایل استاندارد بیمه ها را ایجاد کنید

گزارشات درخواستی سازمان های بیمه گر را تهیه کنید

حقوق و دستمزد پرسنل را دقیق محاسبه کنید

و ...

 

 

شرکت مهندسی هوشمند سازان قرن سهند با برند الگام از شرکتهای پیشرو درارائه راه حل های جامع و کاربردی فناوری اطلاعات و راه کارهای دسترسی آسان به سیستم های اطلاعاتی یکپارچه می باشد. الگام با تعریف نیازمندی های هر کدام از مشاغل ، شرکت ها و سازمان ها در زمینه نرم افزار ویپ ، نرم افزار باشگاهی  ، نرم افزار مدیریت باشگاه ، نرم افزار مدیریت پروژه  ، نرم افزار crm  ، نصب و راه اندازی ویپ  بهترین شرایط مربوطه را جهت تحقق به اهداف عالیه مهیا می سازد.

 



کلمه کلیدی :

مدیریت مطب

نام نویسنده :الگام

جهت ثبت انتقادات و پیشنهاد های خود اقدام کنید ؟
با مرکز پشتیبانی در خدمت شما هستیم

جهت پشتیبانی یا ثبت نظرات و پیشنهادات خود ابتدا ثبت نام کنید
شرکت فنی و مهندسی الگام

جهت گیری کلان راهبردی

چشم انداز

خلق بهترین تجربه‌کاربری و ارزش آفرینی در حوزه کسب و کار اینترنتی

ماموریت

ارائه خدمات مفید و پایدار آنلاین مبتنی بر توسعه سرویس‌های پرکاربرد

اهداف

  • شرکت فنی و مهندسی الگام

    ارائه خدمات با کیفیت، اثر بخش و محبوب

  • شرکت فنی و مهندسی الگام

    ایجاد سازمانی چابک و باهوش با فضایی دوستانه

  • شرکت فنی و مهندسی الگام

    ایجاد ارزش افزوده حداکثری

  • شرکت فنی و مهندسی الگام

    حضور فعال در عرصه بین‌المللی