نخستین نمایشگاه رسانه های دیجیتال و بازی های رایانه ای البرز تاریخ ثبت : 1398/05/12_12:39

نخستین نمایشگاه رسانه های دیجیتال و بازی های رایانه ای البرز


نخستین نمایشگاه رسانه های دیجیتال و بازی های رایانه ای البرز 

به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، نمایشگاهی که تا یازدهم مرداد ۱۳۹۸ با حضور فعال ناشران دیجیتال داخلی از جمله خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تولید کنندگان بازیهای رایانه‌ای، استارت آپ ها در باغ گل های بوستان شهید چمران کرج ادامه خواهد داشت.

این نمایشگاه با هماهنگی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی در هشت بخش اصلی شامل تارنماهای اینترنتی، وبلاگ‌ها، بازی‌های یارانه‌ای و سرگرمی‌های دیجیتال، تلفن‌های همراه هوشمند، محصولات نرم افزاری، سواد رسانه‌ای، اپراتورها و خدمات فروشگاه‌های اینترنتی و سایت‌های تجاری برگزار می‌شود. دبیر اجرایی نمایشگاه مجموعه الگام به مدیریت جناب آقای  قدمگاهی می باشد . 

شناسایی تولیدکنندگان فناوری، ارتباطات و رسانه‌های دیجیتال، یکپارچه‌سازی فرهنگی در به کارگیری رسانه‌های دیجیتال در بین مردم، توسعه کاربری فناوری‌های ارتباطات و دیجیتال، رتبه‌بندی و شاخص‌گذاری آثار و خدمات الکترونیک، فراهم کردن محیطی به منظور ایجاد همدلی و هم افزایی بین پدید آورندگان آثار در حوزه فناوری، ارتباطات و رسانه‌های دیجیتال از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

توسعه خط و زبان فارسی در محیط رایانه و ابزارهای دیجیتال، کاهش هزینه و توسعه دسترسی عمومی به میراث مکتوب تاریخی، علمی، فرهنگی، دینی و هنری کشور، حمایت از افراد، مراکز، مؤسسات، تشکل‌ها و شرکت‌های فعال در حوزه تولید آثار و محصولات فرهنگی و هنری دیجیتال را از دیگر اهداف برگزاری نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال و بازی‌های یارانه‌ای عنوان شده است.

این رویداد نمایشگاهی فرصتی ارزنده برای فعالان عرصه تولید و عرضه خدمات و تجهیزات مرتبط با فناوری اطلاعات، ارتباطات، تکنولوژی، الکترونیک، اینترنت و آشنایی با نیاز های بازار و توانمندی های رقبا است و در حاشیه آن تفاهم نامه ها و قراردادهای کاری بین اپراتورهای تلفن همراه، ناشران دیجیتال و تولید کنندگان محتوای تلفن همراه منعقد می شود.

در این نمایشگاه محصولات شرکت های دانش بنیان اپلیکیشن های ساخت ایران معرفی و عرضه می شود و مدیران و دبیران اجرایی کمیته های تلفن همراه، پایگاه‌های اینترنتی، محتوای دیجیتال، دانش دیجیتال، استارت اپ ها، بازی و هنرهای دیجیتال، کودک و فضای مجازی نیز به ارائه برنامه های خود می پردازند و امکان شناسایی تقاضا و برقراری ارتباط با فعالان این عرصه در محل برگزاری نمایشگاه وجود دارد.

حضور مسئولان ارشد استان و کارشناسان مرتبط در دستگاه ها و نهادهای دولتی عمومی و خصوصی و برگزاری نشست ها و همایش های تخصصی مختلف این نمایشگاه را به مهمترین رویداد این حوزه در استان البرز تبدیل می کند.

همچنین با بهره گیری از ابزارهای تبلیغات با همکاری انجمن تبلیغات، خانه مطبوعات، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان نظام صنفی و بنیاد ملی بازی های رایانه ای استان البرز و سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج، پیش بینی می شود اقشار مختلف جامعه به خصوص دانشجویان و جوانان از این رویداد نمایشگاهی استقبال کنند.

ناصر مقدم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با یادآوری نامگذاری امسال به عنوان «رونق تولید» توسط رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کرد: نخستین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال و بازی‌های رایانه‌ای فرصت مناسبی برای عرضه خدمات و محصولات مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات و دسترسی مردم البرز به آنها است.

این نمایشگاه با فعالیت ۶۰ غرفه از هشتم تا یازدهم مرداد ماه همه روزه از ساعت ۱۵ تا ۲۲ پذیرای بازدیدکنندگان است. زمان گشایش نمایشگاه ساعت ۱۷ فردا (سه شنبه) اعلام شده است.

رسانه‌های دیجیتال، رسانه‌هایی هستند که تبادل یا انتشار محتوا در آنها به کمک ابزارهای مجهز به پردازشگر دیجیتال میسر باشد.

این رسانه‌ها شامل رسانه‌های برخط مبتنی بر شبکه (نظیر شبکه جهانی اینترنت)، سرویس‌های مخابراتی از قبیل MMS وSMS و سایر اشکال شبکه‌های تبادل داده مانند بلوتوث و همچنین رسانه‌های مبتنی بر حامل‌های فیزیکی دیجیتال از قبیل بسته‌های نرم افزاری رسانه‌ای، بازی‌های رایانه‌ای و مانند آنها است.

بازی رایانه‌ای نیز نوعی سرگرمی تعاملی است که توسط یک دستگاه الکترونیکی مجهز به پردازشگر یا میکرو کنترلر انجام می‌شود.



کلمه کلیدی :

نخستین نمایشگاه رسانه های دیجیتال و بازی های رایانه ای البرز

نام نویسنده :خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

جهت ثبت انتقادات و پیشنهاد های خود اقدام کنید ؟
با مرکز پشتیبانی در خدمت شما هستیم

جهت پشتیبانی یا ثبت نظرات و پیشنهادات خود ابتدا ثبت نام کنید
شرکت فنی و مهندسی الگام

جهت گیری کلان راهبردی

چشم انداز

خلق بهترین تجربه‌کاربری و ارزش آفرینی در حوزه کسب و کار اینترنتی

ماموریت

ارائه خدمات مفید و پایدار آنلاین مبتنی بر توسعه سرویس‌های پرکاربرد

اهداف

  • شرکت فنی و مهندسی الگام

    ارائه خدمات با کیفیت، اثر بخش و محبوب

  • شرکت فنی و مهندسی الگام

    ایجاد سازمانی چابک و باهوش با فضایی دوستانه

  • شرکت فنی و مهندسی الگام

    ایجاد ارزش افزوده حداکثری

  • شرکت فنی و مهندسی الگام

    حضور فعال در عرصه بین‌المللی