نکات مهم در زمان مصاحبه شغلی تاریخ ثبت : 1398/07/17_9:34

نکات مهم در زمان مصاحبه شغلی


نکات مهم در زمان مصاحبه شغلی

گرفتن نمره بالا در یک مصاحبه هم هنر است و هم دانش. برای اینکه بتوانید پاسخ‌های موثری بدهید، شما باید اطلاعاتی را پیش‌بینی کنید که مصاحبه‌کنندگان به دنبال آن‌ها هستند و بدانید چگونه باید آن‌ها را به روشی دقیق و منسجم توضیح دهید. در زمان مصاحبه شغلی این نکات را دنبال کنید:

1. سوالات را پیش‌بینی کرده و تمرین کنید

در طول یک مصاحبه شغلی باید سوالات احتمالی را پیش‌بینی کنید. آمادگی برای یک مصاحبه با فکر کردن درباره سوالاتی که احتمالا کارفرما از شما می‌پرسد و همچنین پاسخ دادن به آن‌ها به طور موثر شروع می‌شود.

2. توضیح مختصر و مفید را یاد بگیرید

وقتی کارفرمایان از شما می‌خواهند تا درباره خودتان بگویید، ‌آن‌ها نمی‌خواهند شما درباره سرگرمی‌هایتان صحبت کنید. در عوض، می‌خواهند درباره خصوصیات ارزشمند خودتان صحبت کنید که در رزومه‌تان آورده نشده است. اگر شما به دانش علاقه و اشتیاق دارید، یا علاقه زیادی به تعامل با افراد، یا هر مهارت ارزشمند دیگری دارید وقت آن است که در این لحظه آن را بگویید.

3. نقاط قوت خود را بشناسید

کارفرمایانی که می‌پرسند: «نقاط قوت شما چه چیزهایی هستند؟» به دنبال آن نیستند که مهارت‌ها و استعدادهایتان را برایشان بیان کنید. در عوض آن‌ها می‌خواهند بدانند شما چه کارهایی انجام داده‌اید که نقاط قوت شما را نمایان می‌کند.

4. درباره شرکت تحقیق کنید

حتما درباره شرکت تحقیق کنید. مصاحبه‌کنندگان نمی‌خواهند ارزش مهارت‌های شما را در یک محیط اداری عمومی بدانند، آن‌ها علاقه دارند شخصی را پیدا کنند که می‌تواند نیازهای آن‌ها را به طور مشخص پاسخ دهد. پس اگر پیش از انجام مصاحبه عمیقا درباره شرکت تحقیق کنید، بسیار محتمل است که بتوانید آن شغل را از آن خود کنید.

5. به اعضای تیم نگاه کنید

به اعضای تیم نگاه کنید. ببینید قرار است در صورت پذیرفته ‌شدن با چه کسانی کار کنید. بر روی اعضای گروهی که احتمالا در آینده با آن‌ها کار می‌کنید، همچنین مدیران و متخصصان بخش‌های دیگر که با آن‌ها تعامل خواهید داشت، ‌تمرکز کنید. هر چه بیشتر درباره همکاران احتمالی خود بدانید،‌ راحت‌تر می‌توانید به کارفرما نشان دهید که شما یک بازیکن تیمی هستید.

6. به تاریخچه شرکت نگاه کنید

در مرحله بعد به تاریخچه شرکت نگاه کنید. بدانید چه زمانی تاسیس شده بود، چگونه به موفقیت رسید و چه کسی نقش مهمی در این موفقیت طی این سال‌ها داشته است. این نه تنها کمک خواهد کرد تا شما بدانید چگونه می‌توانید در این مسیر به آن‌ها کمک کنید، بلکه دلایل اهمیت این کسب‌وکار را برای شما نمایان می‌کند. به این ترتیب شما می‌توانید به مصاحبه‌کننده‌تان نشان دهید که به آنچه انجام خواهید داد متعهد هستید.

7. چالش‌ها را کشف کنید

چالش‌هایی را که این شرکت با آن‌ها مواجه است یا شاید در آینده با آن‌ها مواجه شود و جلوی رشد آن را بگیرد کشف کنید، سپس روش‌هایی را تعیین کنید که به واسطه آن‌ها بتوانید این مسائل را حل کنید. شما می‌توانید با این اطلاعات خودتان را به عنوان یک راه‌حل برای اکثر مشکلات این شرکت معرفی کنید و به مصاحبه‌کننده نشان دهید که استخدام شما ارزش زیادی برای آن‌ها دارد.

دانش شما قدرت شماست و هر چه بیشتر درباره شرکت بدانید تاثیر بیشتری در طول مصاحبه خواهید گذاشت. زمانی که شما این اطلاعات را جمع‌آوری کردید، آماده باشید تا در طول مصاحبه از آن‌ها استفاده کنید.

8. یک مصاحبه را شبیه‌سازی کنید

در نهایت از یکی از دوستانتان بخواهید که یک مصاحبه را با شما شبیه‌سازی کند، ترجیحا دوستی که تجربه کاری داشته باشد. از او بخواهید که به حالات چهره، سبک گفتار و عوامل تاثیرگذار دیگری که در برخورد با مصاحبه‌کننده واقعی خواهید داشت توجه داشته باشد. این امر به شما کمک می‌کند تا بتوانید عوامل کیفی تاثیرگذار بر رسیدن به یک شغل را بهبود دهید اما نمی‌توانید با تحقیقات و از برکردن ساده به آن مسلط شوید.

برگزاری یک مصاحبه ساده همچنین باعث می‌شود سطح دانش خود را بشناسید و شکاف‌های آن را پر کنید. اگر شما در پاسخ دادن به یکی از سوالات دوست‌تان مشکل دارید یا نمی‌توانید یکی از پاسخ‌های خودتان را توضیح دهید، متوجه خواهید شد که پیش از انجام مصاحبه واقعی باید معلومات خود را در چه زمینه‌ای بالا ببرید.

 

شرکت مهندسی هوشمند سازان قرن سهند با برند الگام از شرکتهای پیشرو در ارائه راه حل های جامع و کاربردی فناوری اطلاعات و راه کارهای دسترسی آسان به سیستم های اطلاعاتی یکپارچه می باشد. الگام با تعریف نیازمندی های هر کدام از مشاغل ، شرکت ها و سازمان ها در زمینه نرم افزار ویپ ، نرم افزار باشگاهی  ، نرم افزار مدیریت باشگاه ، نرم افزار مدیریت پروژه  ، نرم افزار crm  ، نصب و راه اندازی ویپ  بهترین شرایط مربوطه را جهت تحقق به اهداف عالیه مهیا می سازد.



کلمه کلیدی :

نکات مهم در زمان مصاحبه شغلی

نام نویسنده :شکیبا خلج/الگام

جهت ثبت انتقادات و پیشنهاد های خود اقدام کنید ؟
با مرکز پشتیبانی در خدمت شما هستیم

جهت پشتیبانی یا ثبت نظرات و پیشنهادات خود ابتدا ثبت نام کنید
شرکت فنی و مهندسی الگام

جهت گیری کلان راهبردی

چشم انداز

خلق بهترین تجربه‌کاربری و ارزش آفرینی در حوزه کسب و کار اینترنتی

ماموریت

ارائه خدمات مفید و پایدار آنلاین مبتنی بر توسعه سرویس‌های پرکاربرد

اهداف

  • شرکت فنی و مهندسی الگام

    ارائه خدمات با کیفیت، اثر بخش و محبوب

  • شرکت فنی و مهندسی الگام

    ایجاد سازمانی چابک و باهوش با فضایی دوستانه

  • شرکت فنی و مهندسی الگام

    ایجاد ارزش افزوده حداکثری

  • شرکت فنی و مهندسی الگام

    حضور فعال در عرصه بین‌المللی