چرا بازاریابی دیجیتالی مهم است؟ تاریخ ثبت : 1398/12/21_13:11

چرا بازاریابی دیجیتالی مهم است؟


 

چرا بازاریابی دیجیتالی مهم است؟

 

علت توجه و اقبال عمومی به دیجیتال مارکتینگ، علاوه بر نو بودن این مفهوم در دنیا و علی الخصوص ایران، هزینه های پایین تر آن نسبت به بازاریابی و تبلیغات سنتی مثل بیلبورد و تبلیغات چاپی و در عین حال اثربخش بودن آن است. امروز پیر و جوان گوشی هوشمند دارند و ساعات زیادی از روز را با آن سر می کنند. در سایت ها و اپلیکیشن های مختلف فعالیت می کنند و در اوقات فراغت بازی می کنند. علاوه بر این، قابلیت پیگیری نتایج و تعداد بازدیدکنندگان و افرادی که با تبلیغات دیجیتال تعامل کرده اند یا مثلا بر اثر تبلیغات یا فعالیت های بازاریابی، اپلیکیشن شما را نصب کرده اند در تبلیغات سنتی و آفلاین خیلی سخت تر و هزینه برتر از این کار در دیجیتال مارکتینگ است.

استارتاپ ها هم برای اینکه بتوانند مشتری جدید جذب کنند، ایده خود را ارزیابی کنند یا مشتریان قبلی را به چرخه خرید یا استفاده مجدد از محصول خود برگردانند به دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند. به همین دلیل ما مطلبی تحت عنوان بازاریابی دیجیتالی برای استارتاپ ها را برای استفاده شما آماده کرده ایم.

همچنین ناآگاهی بعضی مدیران کسب و کار نسبت به مفهوم بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ سبب شده تا افرادی تحت عناوین استاد یا نابغه دیجیتال مارکتینگ! در این آشفته بازار ظهور کنند و بدون تجربه و سابقه مشخص در رزومه کاری خود  شروع به تبلیغ و برگزاری دوره و سمینار و … کنند

 

دیجیتال مارکتینگ

 

بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing)

تقریبا همه شبکه های اجتماعی که این روزها پیر و جوان را شیفته خود کرده اند از تبلیغات درآمد کسب می کنند. این شبکه ها با الگوریتم های پیچیده ای که رفتار شما را آنالیز می کنند، محتواهای مورد علاقه و حتی تبلیغات هدفمندی برای شما نمایش می دهند. قابلیت های جذابی مثل هدف گیری مجدد یا retargeting هم از مواردی است که سبب می شود این تبلیغات، اثر بیشتری روی مخاطبان هدف داشته باشند.

البته بازاریابی در شبکه های اجتماعی فقط با تبلیغات مستقیم صورت نمی پذیرد. خیلی وقت ها هدف، جذب دنبال کنند یا افزایش اعضای یک شبکه یا صفحه با تولید محتوای جذاب و متناسب هر شبکه اجتماعی است. این کار می تواند به دست به دست شدن محتوای اجتماعی شما و افزایش دنبال کنندگان شما منتهی شود. با توجه به اینکه خیلی از قابلیت های تبلیغات در شبکه های اجتماعی در ایران با محدودیت مواجه هستند. روش های جایگزین دیگری مثل تبلیغات از طریق صفحات پرطرفدار یا کانال های پرعضو در این گوشه از جهان رونق گرفته اند.

در مورد شبکه های اجتماعی باید این نکته را در نظر داشت که همه شبکه های اجتماعی برای همه کسب و کارها مناسب نیستند. طبق اصول بازاریابی شما باید در جاهایی حضور داشته باشید که مشتریان بالقوه و بالفعل شما در آنها حضور دارند و باید اولویت بندی داشته باشید تا بودجه بازاریابی و تولید محتوای شما هدفمند مصرف شود و به نتایج مورد نظرتان برسید.

 

 

 

 

شرکت مهندسی هوشمند سازان قرن سهند با برند الگام از شرکتهای پیشرو در ارائه راه حل های جامع و کاربردی فناوری اطلاعات و راه کارهای دسترسی آسان به سیستم های اطلاعاتی یکپارچه می باشد. الگام با تعریف نیازمندی های هر کدام از مشاغل ، شرکت ها و سازمان ها در زمینه نرم افزار ویپ ، نرم افزار باشگاهی  ، نرم افزار مدیریت باشگاه ، نرم افزار مدیریت پروژه  ، نرم افزار crm  ، نصب و راه اندازی ویپ  بهترین شرایط مربوطه را جهت تحقق به اهداف  عالیه مهیا می سازد.



کلمه کلیدی :

دیجیتال مارکتینگ

نام نویسنده :نسترن خلیقی

جهت ثبت انتقادات و پیشنهاد های خود اقدام کنید ؟
با مرکز پشتیبانی در خدمت شما هستیم

جهت پشتیبانی یا ثبت نظرات و پیشنهادات خود ابتدا ثبت نام کنید
شرکت فنی و مهندسی الگام

جهت گیری کلان راهبردی

چشم انداز

خلق بهترین تجربه‌کاربری و ارزش آفرینی در حوزه کسب و کار اینترنتی

ماموریت

ارائه خدمات مفید و پایدار آنلاین مبتنی بر توسعه سرویس‌های پرکاربرد

اهداف

  • شرکت فنی و مهندسی الگام

    ارائه خدمات با کیفیت، اثر بخش و محبوب

  • شرکت فنی و مهندسی الگام

    ایجاد سازمانی چابک و باهوش با فضایی دوستانه

  • شرکت فنی و مهندسی الگام

    ایجاد ارزش افزوده حداکثری

  • شرکت فنی و مهندسی الگام

    حضور فعال در عرصه بین‌المللی