مدیریت پروژه تاریخ ثبت : 1399/02/28_12:49

چند ویژگی مهم نرم افزار مدیریت پروژه


چند ویژگی مهم نرم افزار مدیریت پروژه

یک پروژه‌ی عمرانی بزرگ یعنی پروژه‌ای که شامل اطلاعات بسیاری زیادی می‌شه و لازم هست که این انبوه اطلاعات رهگیری و نگهداری بشن. قبل از اینکه استفاده از نرم‌افزارهای مدیریت پروژه متدوال بشه، از برگه‌های دست‌نویس استفاده می‌شد. در شرایطی که ریسک‌های درون سازمانی و مخاطرات گم شدن فایل‌ها وجود نداشته باشه، استفاده از این سیستم مشکلی نداشت. اما به همین دلایل بود که نرم‌افزارهای مدیریت پروژه اهمیت ویژه‌ای برای مدیران ساخت و ساز پیدا کردند.

مدیریت آسان وظایف

شما باید به دنبال بهترین ابزار مدیریت ساخت و ساز موجود باشید تا زندگی‌تون رو به عنوان یک مدیر ساخت و ساز آسون کنه. اولین چیزی که باید به دنبالش باشین این هست که اگر مدیر وظایف با نرم‌افزار یکپارچه‌سازی شده باشه، بصورت روزانه می‌شه می‌شه کار رو چک کرد. در هنگام انتخاب یک ابزار مدیریت و وظایف نکات زیادی وجود داره که باید مدنظر داشته باشین. در زیر مواردی که باید در یک نرم‌افزار مدیریت پروژه وجود داشته باشه تا بهتون اطمینان بده که یک ابزار مناسب برای مدیریت وظایفه، آورده شده که در ارزیابی‌هاتون برای انتخاب باید مدنظر داشته باشین.

یک نرم‌افزار مدیریت وظایف باید باعث صرفه‌جویی در زمان شما بشه و این مهم اتفاق نمی‌افته اگر فرآیند یادگیری اون پلتفرم مشکل باشه. تا حد امکان نرم‌افزاری رو انتخاب کنید که نیاز به زمان زیادی برای یادگیری چگونگی استفاده نداشته باشه. ما در تسکولو به تازگی امکان استفاده به‌‌صورت نسخه رایگان رو بوجود آوردیم. یعنی شما می‌تونین بدون پرداخت هزینه وارد پنل شده و با محیط کاری و ابزارهای موجود در پنل آشنا بشین. قبل از خرید یک لباس همیشه اون رو پرو می‌کنیم؛ پس چرا قبل از استفاده از یک نرم‌افزار مدیریت پروژه اون رو امتحان نکنیم؟

یکی از ویژگی‌هایی که یک نرم‌افزار مدیریت پروژه باید داشته باشه این هست که از پس کارهای سخت و سنگین بربیاد و به اصطلاح فنی در موقع استفاده گیر نداشته باشه. وقتی که شرکت ساخت و ساز داره پروژه‌های بزرگ و بزرگتری می‌گیره، یعنی اینکه وظایف بیشتری نیاز به مدیریت دارن. شما به نرم‌افزاری نیاز دارید که براش مهم نباشه ابعاد یک پروژه چقدر بزرگ هست. اگر پلتفرمی رو انتخاب کنید که فقط برای کارهای سبک طراحی شده، قطعا برای پروژه‌های بزرگ باید به یک نرم‌افزر جدید کوچ کنید که این کوچ کردن هم هزینه‌هایی خاص خودش رو داره. از وقت گرفته تا هزینه اضافی برای خرید نرم‌افزار و خطر از دست رفتن اطلاعات. پس بهتره از همون ابتدا نرم‌افزاری رو انتخاب کنید که از پس کارهای سنگین و دیتاهای با حجم بالا برمیاد.

 یکی از کارهایی که باید توسط پلتفرم مدیریت پروژه انجام بگیره، اولویت بندی کارهاست. پس این مهم هست که پلتفرمی رو انتخاب کنید که وظایف رو بر حسب “ضروری” یا “مهم” بودن اولویت‌بندی کنه. اگر یک پلتفرم نتونه از پس چنین کار ساده‌ای بر بیاد قطعا پلتفرم مناسبی نیست. چون در این صورت خودتون باید بصورت دستی اولویت‌بندی کارها رو انجام بدین.

بهبود رشد کسب و کار

استفاده از یک نرم‌‌افزار جدید باید به رشد کسب و کار کمک کنه. گاهی یک نرم‌افزار در ساخت و ساز می‌تونه یک ابزار سوال برانگیز و مشکوک باشه. اما بهترین نرم‌افزار مدیریت ساخت و ساز می‌تونه به رشد کسب و کار شما کمک کنه. اما چطور؟ از این طریق:

دوره‌ی ساخت و ساز می‌تونه پیچیده و شامل افراد زیادی باشه. استفاده از یک نرم‌افزار مدیریت وظایف بهتون این امکان رو می‌ده که پیچیده‌ترین بخش‌های روند ساخت و ساز رو مدیریت کنین. همچنین این نرم‌افزارها امکان ارتباط چندگانه با افراد مختلف رو هم فراهم می‌کنن. از طریق چنین نرم‌افزارهایی، مدیر می‌تونه با کارمندان و شرکت‌هایی که ازشون مصالح تهیه می‌کنه در ارتباط باشه و همچنین مطمئن بشه که هیچ کار انجام نشده‌ای باقی نمونده. این موارد گفته شده می‌تونن اثرگذاری یک کسب و کار رو افزایش بدن و حتی در زمان‌هایی که به اصطلاح بازار رونقی نداره، باعث رونق کسب و کار بشه.

 اگر نرم‌افزاری که ازش برای مدیریت ساخت و ساز استفاده می‌کنید با ابزارهای محاسباتی یکپارچه‌سازی شده باشه، دیگه نیازی به هزینه اضافی نیست. همچنین نرم‌افزارهای مدیریت ساخت و ساز این امکان رو فراهم می‌کنن که روی تغییرات هزینه نظارت داشته باشین و از اون طرف وقت آزادی رو براتون فراهم می‌کنن که روی موارد دیگه مثل تغییر کمپانی تامین‌کننده تصمیم گیری کنین. چنین سیستم‌هایی می‌تونن گزارش‌های آنی از جریان کاری به شما بدن و بهتون اطمینان خاطر بدن که کار داره به درستی پیش می‌ره.

یک نرم‌افزار مدیریت پروژه باید با انواع مختلف کسب و کارها سازگاری داشته باشه. مهم نیست که شرکت شما روی چه نوع پروژه‌ای کار می‌کنه. این سیستم‌ باید با انواع مختلف پروژه ساخت و ساز مثل مسکونی، تجاری یا صنعتی سازگار باشه. چون این نرم‌افزارها می‌تونن اثرگذاری کارها رو افزایش بدن و شما رو بصورت لحظه به لحظه در جریان فرآیند کار بگذارن، می‌تونین به گرفتن پروژه‌های بیشتر دل خوش کنین. فقط قبل از این کار، اول مطمئن بشید که پلتفرمی که می‌خواید ازش استفاده کنید از پس کارهای سنگین هم بر میاد تا بتونه بدون توجه به ابعاد پروژه، وظایف رو مدیریت کنه.



کلمه کلیدی :

نام نویسنده :الگام

جهت ثبت انتقادات و پیشنهاد های خود اقدام کنید ؟
با مرکز پشتیبانی در خدمت شما هستیم

جهت پشتیبانی یا ثبت نظرات و پیشنهادات خود ابتدا ثبت نام کنید
شرکت فنی و مهندسی الگام

جهت گیری کلان راهبردی

چشم انداز

خلق بهترین تجربه‌کاربری و ارزش آفرینی در حوزه کسب و کار اینترنتی

ماموریت

ارائه خدمات مفید و پایدار آنلاین مبتنی بر توسعه سرویس‌های پرکاربرد

اهداف

  • شرکت فنی و مهندسی الگام

    ارائه خدمات با کیفیت، اثر بخش و محبوب

  • شرکت فنی و مهندسی الگام

    ایجاد سازمانی چابک و باهوش با فضایی دوستانه

  • شرکت فنی و مهندسی الگام

    ایجاد ارزش افزوده حداکثری

  • شرکت فنی و مهندسی الگام

    حضور فعال در عرصه بین‌المللی