راه اندازی کسب و کار تاریخ ثبت : 1398/04/04_10:30

چه سنی برای راه اندازی کسب و کار مناسب است؟


چه سنی برای راه اندازی کسب و کار مناسب است؟
 

اگر در دهه ۴۰ یا ۵۰ زندگی خود هستید احتمالاً مانند اغلب مردم فکر می‌کنید که دیگر وقت آموزش مدیریت و راه اندازی کسب و کار خودتان گذشته است.

اشتباه نکنید: مطالعه انجام شده توسط اساتید دانشگاه MIT نشان می‌دهد کارآفرینان موفق معمولاً در دوره‌های میانسالی شروع کرده‌اند مخصوصاً کارآفرینان رشته‌های فنی.
محققین با بررسی لیستی از ۲٫۷ میلیون بنیانگذار کسب و کارهای نوپا متوجه شدند که بنیانگذاران این شرکتها هنگام راه اندازی کسب و کار میانگین سنی شان ۴۵ سال بوده است.
همچنین احتمال اینکه یک کارآفرین ۵۰ ساله به یک کسب و کار موفق برسد دو برابر بیشتر از کارآفرینی است که ۳۰ سال دارد.

 

اگر متقاعد نشده‌اید نگاهی به داده های زیر بیاندازید:

  • احتمال موفقیت بنیانگذار ۵۰ ساله ۲٫۲ برابر بیشتر از یک بنیانگذار ۳۰ ساله است.
  • احتمال موفقیت بنیانگذار ۴۰ ساله ۲٫۲ برابر بیشتر از یک بنیانگذار ۲۵ ساله است.
  • احتمال موفقیت بنیانگذار ۵۰ ساله ۲٫۸ برابر بیشتر از یک بنیانگذار ۲۵ ساله است.

 

حالا اگر می‌خواهید بیشتر تعجب کنید ادامه متن را بخوانید:

احتمال موفقیت یک بنیانگذار ۶۰ ساله ۳ برابر بیشتر از بنیانگذار ۳۰ ساله است و احتمال اینکه در بین ۱۰ درصد از شرکتهای برتر صنعت خود باشد ۱٫۷ برابر بیشتر است. چرا؟


 راه اندازی کسب و کار
مهمترین مزیت مسنترها اجرای خوب ایده هاست 

ایده‌ مهم است اما اجرای ایده مهمتر. همین موضوع در مورد استراتژی هم صدق می‌کند.
استراتژی‌ها مهم‌اند اما این تاکتیک‌ها و تکنیک‌ها هستند که در حالت اجرا به رشد شرکت کمک می‌کنند.
از طرفی، می دانیم که اجرای خوب، تجربه و مهارت می خواهد. افراد در سنین بالا مهارتها و تجربیات اندوخته‌ای دارند که برای آنها در زمینه اجرا نسبت به جوانترها مزیت بزرگی به حساب می آید.

در سنین بالاتر درک بهتری از نقاط ضعف و قوت خود دارند

در هنگام شروع کسب و کار پس از ۴۰ سالگی، به احتمال زیاد در موقعیت های مختلف کار کرده اید و مسئولیت های متنوع بیشتری نسبت به افراد جوانتر داشته‌اید.
فرصتی برای کشف و ارزیابی آنچه که در آن ها خوب هستید یا نه داشته اید. این می تواند یک مزیت بزرگی به عنوان یک صاحب کسب و کار جدید باشد زیرا شما به راحتی می توانید متوجه شوید که چه کاری می توانید انجام دهید و چه چیزی را باید تفویض اختیار کنید.
در اجرا که می تواند شما را به شکست یا موفقیت بکشاند یک قدم از جوانها جلوترید. بنابراین، اگر شما در ۴۰ سالگی هستید و می‌خواهید یک کسب و کار راه بیاندازید فقط شروع کنید! اگر در ۵۰ سالگی هستید، شروع کنید! اگر در ۶۰ سالگی هستید … دیگر حتماً شروع کنید.

 

قبلاً بارها شکست را تجربه کرده‌اند

شکست قسمتی از زندگی است و هرچه سن  بالاتر می رود تجربه شکست های بیشتری به دست می آید. این شکستها حداقل دو فایده داشته اند.
اول اینکه: درس هایی زیادی در فرایند زندگی آموخته اند مانند آماده بودن، سخت کار کردن و برنامه داشتن است.
دوم اینکه ترس از شکست در مسنترها کمتر از جوانها است و همین به آنها اعتماد به نفس بیشتری برای تصمیم گیری می دهد. شاید این مهمترین دلیل شروع راحتتر کارآفرینان مسنتر نسبت به جوانان زیر ۳۰ سال باشد.

کارآفرینان موفق جادو یا ویژگی‌های خارق العاده‌ای ندارند که شما نداشته باشید. مطمئناً هر کارآفرینی بارها در آینه به خود نگاه کرده و گفته: “اگر دیگران توانسته‌اند … من هم می‌توانم”.
فقط کافی است به خودتان اعتماد کنید و مرد یا زن روزهای سخت باشید. تجربه، مهارت‌ها، ارتباطات، تخصص و سن، همه در کنار شما و به نفع شما کار می‌کنند، پس بیایید از تمام چیزهایی که دارید برای خودتان استفاده کنید، نه برای دیگران. اگر تصمیم خود را گرفته اید می توانید با مطالعه راهنمای جامع راه اندازی کسب و کار شروع کنید.

کلام آخر

امروزه ما زندگی طولانی تری داریم و تغییرات هم خیلی بیشتر از قبل است. در ۴۰ سالگی حداقل می‌توانیم به دنبال ۳۰ سال دیگر کار موثر باشیم. نگران هیچ چیز نباشید. فقط کافی است شروع کنید.
دیگر بعد از چند دهه زندگی حتماً الزامات اولیه را برای راه اندازی کسب و کار خود دارید. کار را شروع کنید دانش انجام آن خودش پیش می‌آید. یادتان نرود! حالا همین سن و سال، برای شما به یک مزیت عالی تبدیل شده است.



 

شرکت مهندسی هوشمند سازان قرن سهند با برند الگام از شرکتهای پیشرو در ارائه راه حل های جامع و کاربردی فناوری اطلاعات و راه کارهای دسترسی آسان به سیستم های اطلاعاتی یکپارچه می باشد. الگام با تعریف نیازمندی های هر کدام از مشاغل ، شرکت ها و سازمان ها در زمینه نرم افزار ویپ ، نرم افزار باشگاهی  ، نرم افزار مدیریت باشگاه ، نرم افزار مدیریت پروژه  ، نرم افزار crm  ، نصب و راه اندازی ویپ  بهترین شرایط مربوطه را جهت تحقق به اهداف عالیه مهیا می سازد.

نرم افزار ویپ ، نرم افزار باشگاهی  ، نرم افزار مدیریت باشگاه ، نرم افزار مدیریت پروژه  ، نرم افزار crm  ، نصب و راه اندازی ویپ . شرکت الگام . crm  



کلمه کلیدی :

راه اندازی کسب و کار

نام نویسنده :شکیبا خلج/الگام

جهت ثبت انتقادات و پیشنهاد های خود اقدام کنید ؟
با مرکز پشتیبانی در خدمت شما هستیم

جهت پشتیبانی یا ثبت نظرات و پیشنهادات خود ابتدا ثبت نام کنید
شرکت فنی و مهندسی الگام

جهت گیری کلان راهبردی

چشم انداز

خلق بهترین تجربه‌کاربری و ارزش آفرینی در حوزه کسب و کار اینترنتی

ماموریت

ارائه خدمات مفید و پایدار آنلاین مبتنی بر توسعه سرویس‌های پرکاربرد

اهداف

  • شرکت فنی و مهندسی الگام

    ارائه خدمات با کیفیت، اثر بخش و محبوب

  • شرکت فنی و مهندسی الگام

    ایجاد سازمانی چابک و باهوش با فضایی دوستانه

  • شرکت فنی و مهندسی الگام

    ایجاد ارزش افزوده حداکثری

  • شرکت فنی و مهندسی الگام

    حضور فعال در عرصه بین‌المللی