5 تکنولوژی انقلابی در سال 2020 تاریخ ثبت : 1399/05/27_14:59

5 تکنولوژی انقلابی در سال 2020


پنج تکنولوژی انقلابی که در دهه ۲۰۲۰ ظهور می‌کند

فناوری‌های نوین آمده‌اند که بمانند و زندگی انسان را به سرعت بهبود بخشند. در این گزارش با پنج تکنولوژی تحول‌‌آفرین آشنا می‌شویم که طی ۱۰ سال آینده تغییرات زیادی در زندگی ما رقم می‌زنند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از اعتمادآنلاین، تکنولوژی‌ها در زمانی بسیار کوتاه‌تر از گذشته متحول می‌شوند و جهان ما را با سرعت خیلی زیادی تغییر می‌‌دهند. گجت‌هایی مانند MP3 Player، دوربین‌های دیجیتالی فشرده، اسکنرها، سی‌دی‌ها، ماشین‌های فکس و... تقریباً محو شده‌اند.

 به نقل از «گالف نیوز»، تکنولوژی‌های عصر جدید مانند هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (ML)، تحلیل داده، اینترنت اشیا (IoT)، تولید و پخش محتوا، اتوماسیون، روباتیکس و 5G نه تنها آمده‌اند که بمانند، بلکه با سرعت زیادی تلاش می‌کنند زندگی انسان را بهبود بخشند. در ادامه با پنج تکنولوژی مهمی آشنا می‌شویم که طی دهه جدید میلادی تغییرات انقلابی‌ای رقم خواهند زد.

 

 محاسبات کوانتمی 

چیپ الکترونیکی‌ای را تصور کنید که می‌تواند طی 200 ثانیه محاسباتی را انجام دهد که سریع‌ترین ابرکامپیوترهای موجود طی 10 هزار سال انجام می‌دهند. کامپیوتر کوانتمی می‌تواند مشکلات پیچیده‌ای را حل کند که کامپیوترهای امروزی برای انجام آن چند میلیارد سال زمان نیاز دارند. این به معنای تغییرات عظیمی در تحقیقات حوزه سلامت و درمان، انرژی، سیستم‌های محیط‌زیستی، مواد هوشمند و... خواهد بود. گروهی در بخش هوش مصنوعی شرکت گوگل موفق شدند چیپ کامپیوتری مشابهی را تولید کنند؛ پردازنده‌ای 54 کیلوبیتی با نام «سیکامور» که از دروازه‌های منطقی سریع و با گیرنده‌های باکیفیت ساخته شده است تا بهترین نتیجه عملی را نشان دهد. در این بین شرکت گوگل تنها نیست، علاوه بر آن مایکروسافت، آی‌بی‌ام و اینتل هم برای ساخت اولین کامپیوتر کوانتومی قابل توسعه وارد رقابت با گوگل شده‌اند.

 اتومبیل‌های «الکتریکی» خودران 

درآمدهای جهانی از خودروهای «متصل»- که پیش‌درآمدی بر خودروهای کاملاً خودران یا اتوماتیک هستند- سالانه با نرخ 27.5 درصد رشد می‌کند و انتظار می‌رود تا سال 2020 به 21 میلیارد دلار برسد. شرکت تسلا به تولید این بازار کمک کرد و همچنان در این صنعت پیشتازی می‌کند. این شرکت با مدیریت ایلان ماسک، سال گذشته با ثبت رکورد سه فصل سوددهی و با درآمد کلی 6.3 میلیارد دلار که حاصل فروش خودروهای الکتریکی Model S ،Model X و Model 3 است وال‌استریت را متعجب کرد. این شرکت انتظار داشت با تولید 360 تا 300 هزار خودرو در 2019، رشدی بین 45 تا 65 درصدی را تجربه کند. از جمله شرکت‌های خودروساز دیگری که طی دهه آینده با محصولات جدید خود به تسلا می‌پیوندند می‌توان به Audi e-Tron Sportback؛ BMW iX3؛ Ford Mustang Mach-E؛ Mercedes EQC 400 4Matic؛ Porsche Taycan 4S؛ Volvo XC40 Recharge و Byton M-Byte SUV اشاره کرد.

 خانه‌های متصل به 5G 

با حدود 75 میلیارد ابزار اینترنت اشیا (IoT)، که انتظار می‌رود تا سال 2025 اجرایی شوند، جهان در آستانه‌ تجربه تکنولوژیکی قرار می‌گیرد که شکل زندگی امروز ما را تغییر خواهد داد. قابلیت دانلود فیلم‌های کامل با کیفیت HD طی چند ثانیه و به اشتراک گذاشتن لحظات خاص زندگی‌تان با دوستان تنها ابتدای راه است. شبکه‌های تجاری 5G به تدریج در سراسر جهان گسترش پیدا می‌کنند. با روشن شدن شبکه‌های تجاری 5G نخستین کاربرد موردی آن تغییر پهنای باند موبایل خواهد بود که علاوه بر دسترسی دائمی به اینترنت بی‌سیم، سرعت جابه‌جایی داده‌ها را صد برابر افزایش می‌دهد و با سرعت فیبرنوری، اما بدون نیاز به فیبر، خانه‌ها را به اینترنت متصل می‌کند. خدمات 5G هم‌اکنون نیز در ایالات متحده، کره‌جنوبی و تعدادی از کشورهای اروپایی نظیر سوئیس، فنلاند و بریتانیا آغاز شده است. سرویس‌های ارائه‌دهنده ارتباطات (CSP) در کانادا، فرانسه، آلمان، هنگ‌کنگ، اسپانیا، سوئد، قطر و امارات متحده عربی برنامه‌های خود را برای سرعت بخشیدن به احداث ساختار شبکه 5G در سال 2020 اعلام کرده‌اند.

 صدا به عنوان واسط کاربری جدید

صدا به تدریج به واسط جدیدی برای کامپیوتر و انسان تبدیل می‌شود و بخش گسترده‌ای از مردم، از کودک سه‌ساله گرفته تا پیرمرد 95ساله، می‌توانند با ابزارهای دیجیتالی ارتباط برقرار و زندگی خود را کنترل کنند. الکسا، گوگل‌هوم، سیری و برنامه‌های دیگر تا 10 سال آینده شکل ارتباط گفتاری ما با ابزارهای دیجیتالی را به طور کامل دگرگون می‌کنند و خواهیم دید که ابزارهای کاربردی دیجیتالی چگونه همه‌گیر می‌شوند. به زودی خواهید توانست با یخچال، لامپ‌های الکتریکی، ماشین لباسشویی، مایکروویو و قهوه‌ساز منزل‌تان نیز صحبت کنید.

 

تلویزیون اینترنتی 24ساعته

به استناد گزارش شبکه اینترنتی Eros Now-KPMG، یک بیننده شبکه‌های استریم ویدئو در هند، حدود 70 دقیقه در روز و حدود 12.5 بار طی یک هفته، وقت خود را در این پلتفرم‌ها می‌گذراند. پیش‌بینی می‌شود تا سال 2022، در هر ماه ترافیک ویدئو اینترنت در هند به 13.5 اگزابایت خواهد رسید (که بسیار بالاتر از مصرف 1.5 اگزابایتی در 2017 است). در حال حاضر بیش از 32 پلتفرم تولید و پخش ویدئو در کشور هند وجود دارد و انتظار می‌رود ارزش بازار آن تا سال 2023 از پنج میلیارد دلار فراتر رود.

 

 

شرکت مهندسی هوشمند سازان قرن سهند با برند الگام از شرکتهای پیشرو در ارائه راه حل های جامع و کاربردی فناوری اطلاعات و راه کارهای دسترسی آسان به سیستم های اطلاعاتی یکپارچه می باشد. الگام با تعریف نیازمندی های هر کدام از مشاغل ، شرکت ها و سازمان ها در زمینه نرم افزار ویپ ، نرم افزار باشگاهی  ، نرم افزار مدیریت باشگاه ، نرم افزار مدیریت پروژه  ، نرم افزار crm  ، نصب و راه اندازی ویپ  بهترین شرایط مربوطه را جهت تحقق به اهداف عالیه مهیا می سازد.



کلمه کلیدی :

نام نویسنده :الگام

جهت ثبت انتقادات و پیشنهاد های خود اقدام کنید ؟
با مرکز پشتیبانی در خدمت شما هستیم

جهت پشتیبانی یا ثبت نظرات و پیشنهادات خود ابتدا ثبت نام کنید
شرکت فنی و مهندسی الگام

جهت گیری کلان راهبردی

چشم انداز

خلق بهترین تجربه‌کاربری و ارزش آفرینی در حوزه کسب و کار اینترنتی

ماموریت

ارائه خدمات مفید و پایدار آنلاین مبتنی بر توسعه سرویس‌های پرکاربرد

اهداف

  • شرکت فنی و مهندسی الگام

    ارائه خدمات با کیفیت، اثر بخش و محبوب

  • شرکت فنی و مهندسی الگام

    ایجاد سازمانی چابک و باهوش با فضایی دوستانه

  • شرکت فنی و مهندسی الگام

    ایجاد ارزش افزوده حداکثری

  • شرکت فنی و مهندسی الگام

    حضور فعال در عرصه بین‌المللی