نرم افزار voip تاریخ ثبت : 1397/11/08_15:28

نرم افزار voip


نرم افزار voip

ما نمی دانیم دقیقا” در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد ولی این را می دانیم که کامپیوتر دارای نقشی محوری و اساسی در این رابطه خواهد بود . اینترنت با سرعت بالا در همه جا استفاده خواهد شد و مردم با یکدیگر به صورت صوتی و تصویری ارتباط برقرار خواهند نمود .به هرحال ، رشد بی سابقه اینترنت در سالیان اخیر این نوید را می دهد که بتوان از زیرساخت موجود به عنوان یک گزینه مطلوب به منظور ارتباطات استفاده نمود . روشهای برقراری ارتباط تلفنی در حال تغییر است. امروزه برای برقراری ارتباط تلفنی راه دور اغلب از تکنولوژیی به نام نرم افزار voip استفاده می شود.
ابتدا شما باید مطمئن باشید که تمامی دستگاه های مورد استفاده شما مانند فکس، پردازشگر کارت اعتباری، سیستم های امنیتی و … می توانند به صورت یکپارچه به سیستم تلفن VoIP شما متصل شود. توصیه می شود که هیچ گاه سعی نکنید با خریدن تلفن های VoIP دست دوم در هزینه ها صرفه جویی کنید. به خاطر داشته باشید که نرم افزار voip یک تکنولوژی جدید بوده و حتی ممکن است تجهیزات مربوط به یک سال قبل هم از رده خارج شده باشند. هم چنین هزینه نصب چه تلفن شما نو باشد چه دست دوم تفاوتی نمی کند، و حتی ممکن است در صورت استفاده از تلفن های دست دوم مجبور شوید هزینه خدمات بیش تری بپردازید.

 

نرم افزار voip

مزایای VoIP 

 

از آن جایی که با استفاده از VoIP شما از هر جایی که به پهنای باند مناسب دسترسی داشته باشید، می توانید ارتباط برقرار کنید، کاربران می توانند هنگام مسافرت ATAها یا IP Phoneهایشان را همراه داشته باشند و به تمام خدماتی که تلفن خانگی شان ارائه می دهد دسترسی داشته باشند.
برخی افراد از یک soft phone برای دسترسی به سرویس VoIPشان استفاده می کنند. یک soft phone یک نرم افزار ویژه است که سرویس VoIP را به کامپیوتر یا laptop شما load می کند. این برنامه ها این امکان را به شما می دهد که از طریق laptopتان از هرجای دنیا که به یک ارتباط با پهنای باند مناسب دسترسی داشته باشید ارتباط تلفنی برقرار کنید.
اغلب شرکت های تلفنی سنتی هزینه سرویس های اضافی را در صورت حساب شما می گنجانند. در حالی که اگر از سرویس دهنده های VoIP استفاده کنید، این سرویس ها استاندارد به حساب می آید. سرویس هایی مثل:
 Caller ID
 Call Waiting
 Call Transfer
 Repeat Dialing
 Return Call
 Three-way Dialing
بعضی از سرویس دهندگان VoIP مزایای بیش تری در مورد فیلتر کردن تماس های تلفنی ارائه می دهند. این قابلیت های اضافی به شما این امکان را می دهد که در مورد چگونگی انتقال تماس های تلفنی بر اساس اطلاعات Caller ID تصمیم گیری نمائید. این قابلیت ها به شما امکان انجام کارهای زیر را می دهد:
۱) انتقال تماس تلفنی به یک شماره تلفن خاص (Forwarding)
۲) ارسال مستقیم تماس به Voicemail
۳) ارسال پیغام اشغال بودن مشترک به تماس گیرنده
۴) امکان سرویس در دسترس نبودن مشترک
بسیاری از سرویس های VoIP امکان بررسی Voicemail شما را از طریق اینترنت و یا توسط فایل پیوست نامه الکترونیکی که به کامپیوتر یا PDA شما ارسال شده است را می دهد. در هنگام تهیه سرویس VoIP از سیستم تلفن و سرویس دهنده VoIP در مورد قابلیت های آن ها و هزینه خدمات سوال کنید.
برای مدیران شبکه، سیستم تلفن VoIP به این معنی است که به جای دو شبکه تنها با یک شبکه روبرو هستند. جابجایی سیستم VoIP نیز به آسانی صورت می گیرد. این بدین دلیل است که اکثر سیستم های تلفن مورد استفاده در شبکه VoIP دارای رابط Web بوده و به راحتی توسط مدیر شبکه قابل مدیریت هستند. پروسه MAC(Move, Add, Change) به راحتی قابل انجام خواهد شد و لازم نیست برای هر بار انجام MAC با سرویس دهنده تان تماس بگیرید. تمام این ها به معنای هزینه کم تر برای سازمان شما می باشد.
یکی دیگر از منافعی که برای شرکت های دارای VoIP می تواند وجود داشته باشد این است که شعب سازمان ها می توانند در سرتاسر دنیا پراکنده شده باشند و نیازی به مجتمع بودن آن ها نیست.

VoIP چگونه كار مي كند ؟

در گذشته اي نه چندان دور ، پيشگامان عرصه هاي علمي به اين نتيجه رسيدند كه مي توان يك سيگنال را به صورت ديجيتال و در يك مسافت طولاني ارسال نمود . بدين منظور مي بايست قبل از ارسال سيگنال ، آن را با استفاده از يك مبدل آنالوگ به ديجيتال(ADC) ، ديجيتال و سپس ارسال و در نقطه پاياني انتقال،با استفاده از يك مبدل ديجيتال به آنالوگ(DAC) مجددا" آن را به آنالوگ تبديل نمود .فن آوري VoIP نظير آنچه اشاره گرديد كار مي كند . در ابتدا ، صداي ديجيتال شده در بسته هاي اطلاعاتي قرار مي گيرد و پس از ارسال در مقصد مجددا" به صوت تبديل مي گردد. با ذخيره اطلاعات به فرمت ديجيتال مي توان بر روي آنان كنترل بهتري را اعمال نمود . مثلا" مي توان آنان را فشرده ، مسير آنان را تعيين و يا آنان را به يك فرمت جديد ديگر تبديل نمود .
شبكه هاي مبتني‌ بر پروتكل TCP/IP از بسته هاي اطلاعاتي IP تشكيل مي گردند كه شامل يك هدر ( براي كنترل ارتباطات ) و يك paylaod به منظور مبادله داده مي باشند . فن آوري VoIP از بسته هاي اطلاعاتي IP به منظور حركت در شبكه و رسيدن به مقصد نهائي استفاده مي نمايد . 

 

پانوشت: ویپ ، نرم افزار ویپ ، نرم افزار voip ، مزایای voip ، ویپ چگونه کار می کند؟



کلمه کلیدی :

نرم افزار voip

نام نویسنده :ربابه احمدی . الگام

جهت ثبت انتقادات و پیشنهاد های خود اقدام کنید ؟
با مرکز پشتیبانی در خدمت شما هستیم

جهت پشتیبانی یا ثبت نظرات و پیشنهادات خود ابتدا ثبت نام کنید
شرکت فنی و مهندسی الگام

جهت گیری کلان راهبردی

چشم انداز

خلق بهترین تجربه‌کاربری و ارزش آفرینی در حوزه کسب و کار اینترنتی

ماموریت

ارائه خدمات مفید و پایدار آنلاین مبتنی بر توسعه سرویس‌های پرکاربرد

اهداف

  • شرکت فنی و مهندسی الگام

    ارائه خدمات با کیفیت، اثر بخش و محبوب

  • شرکت فنی و مهندسی الگام

    ایجاد سازمانی چابک و باهوش با فضایی دوستانه

  • شرکت فنی و مهندسی الگام

    ایجاد ارزش افزوده حداکثری

  • شرکت فنی و مهندسی الگام

    حضور فعال در عرصه بین‌المللی